Washington, dag 1

26 mei 2017 - Washington D.C., Verenigde Staten

Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan want vandaag verlaten we Philadelphia en beginnen we aan de rondreis van 2 weken per huurauto. Na het ontbijt hebben de laatste spullen in de koffer gepakt en hebben we uitgecheckt in het hotel. Na een korte taxirit zijn we vervolgens beland op het treinstation van Philadelphia waar zich ook de balies van meerdere verhuurmaatschappijen bevinden. Bij Avis hadden wij een auto gehuurd en dat was allemaal snel geregeld. De auto stond in de garage onder het station en groot was onze verbazing (en eigenlijk ook wel geluk) om te ontdekken dat het echt een hele grote Amerikaan was. Alles elektrisch, enorme laadruimte, leren bekleding, dakraam, kortom: een superbak. Vanuit Philadelphia hebben we vervolgens een leuke route uitgestippeld richting Washington, waarbij we zeker niet de kortste en waarschijnlijk ook saaiste route hebben uitgezocht. Het was een heerlijke ontspannen rit waarbij we onderweg nog boodschappen hebben gedaan (drinken, brood, beleg etc.) om een half uurtje later lekker bij een groot picknickterrein te lunchen. Heerlijk om weer gewoon een stokbroodje met ham naar binnen te werken. Onderweg kwamen we nog langs een plaatsje genaamd Annapolis wat ongeveer model heeft gestaan voor de huizen en winkeltjes in Eurodisney, want het leek er precies op. Echt een schattig plaatsje maar we komen er helaas niet meer langs en op dit moment zitten we in een plaatsje wat Vienna heet en wat ongeveer 45 minuten met de metro van het centrum van Washington ligt. Na het uitpakken van de koffers zijn we naar de (erg gezellige) bar van het hotel gelopen waar we volgens de receptie een gratis drankje kregen. Dat vonden we al vriendelijk, maar het bleek nog erger: tussen 5 en 7 uur 's avonds was ALLES gratis!! Geweldig. Dus lekker een paar biertjes en een wijntje genomen en daarna op zoek naar wat te eten. Buiten het hotel liepen we tegen een grill-restaurant aan, niets spannends zo leek het. In korte broek naar binnen en bij het naar de tafel lopen met een serveerster begon het al te dagen dat het er best duur zou kunnen zijn. Eenmaal aan tafel was 1 blik op de menukaart voldoende om te zien dat het goedkoopste hoofdgerecht 57 dollar was en bleken er om ons heen allemaal deftige mensen in avondkleding te zitten. Waren we per abuis een 2-sterren tent in gewandeld, hahaha. Nou, dat hebben we dus niet gedaan en na iedereen vriendelijk weer gedag te hebben gezegd zijn we uiteindelijk prima geslaagd in het naastgelegen Vietnamese restaurant. Prima voer en ook beduidend prettiger in prijs. Van Washington zelf hebben we nog niets gezien maar dat gaan we morgen goedmaken. Bij jullie is het nu 04:28 uur dus weltrusten zeggen heeft niet zo veel zin meer, maar in ieder geval tot morgen.

1. Claudia:
    28 mei 2017
    Hoi lieve jullie,
    Bij ons is het nu zondag 28 mei, zes uur in de ochtend en bloedheet. Het was gisteren een hele warme dag en de hitte is weer lekker blijven hangen.Als voordeel is het dat je dan lekker vroeg wakker bent. Ik ga nu met terugwerkende kracht gezellig al jullie verhalen lezen en foto's bekijken. Lachen in dat restaurant om er dan weer triomfantelijk uit te lopen he? En wat een schattige huisjes op de foto's. Xxx
  2. Verhulsdonk:
    28 mei 2017
    Mooie auto leuk verhaal
    Maak er een onvergetelijke vakantie van
    Marion en Rob