Rest van de vakantie in Cuba, donderdag tot en met zaterdag 24 november 2018

24 november 2018 - Varadero, Cuba

Jullie hebben de laatste dagen Cuba nog van ons tegoed, maar door diverse oorzaken lukte het niet om dit nog even in de blog te verwerken. Donderdag de 22ste was eigenlijk gewoon een lekkere rustige dag: ontbijt in de morgen, daarna een paar uurtjes naar het strand. Vervolgens lunchen, weer naar het strand en daarna aan het diner. En daarna nog wat koffie, een paar drankjes in de bar en op de kamer lekker wat televisie kijken. Heel saai, heel simpel maar wel ook erg prettig na toch wel 2 drukke weken aan indrukken en reizen. Feitelijk geldt dat ook voor vrijdag de 23ste. Deze laatste avond in Cuba hebben we lekker rustig doorgebracht en ervan genoten van iedere 'laatste'. De laatste cocktail, de laatste avond etc.

Zaterdagochtend de 24ste zijn we bijtijds opgestaan (7 uur) en hebben we de laatste tocht naar de mooie zee gemaakt. Handdoekje op een ligbedje en lekker het water nog even in. Heerlijk om met de opkomende zon al in zee te liggen (toen al super lekker water). Daarna afgedroogd en gaan douchen. Na het ontbijt hebben we de koffers verder ingepakt en zijn we gaan wachten op transfer naar de luchthaven. We hadden een taxi bedacht, maar we spraken toevallig een paar Nederlanders die via Tui een volledig geplande reis hadden en die met een bus werden opgehaald. Dat schepte kansen dachten we en toen hun bus aankwam hebben we gevraagd of we ook mee mochten. Dat mocht tegen een klein bedragje, waardoor we feitelijk voor de helft van de verwachte prijs op de luchthaven stonden. Helemaal prima dus. Daar nog even wat rondgehangen en vervolgens zijn we met ons vliegtuig gevlogen naar Cancun. Dat is de vaste tussenstop van dat toestel. Daar moesten we er uit met zijn allen omdat het toestel schoongemaakt en afgetankt moest worden. Op de luchthaven van Cancun even rondgelopen, wat gegeten en een klein kerstboompje voor in onze kerstboom gekocht. Je moet toch wat hahaha. Dus in ieder geval zijn we ook nog in Mexico geweest. Daarna een plezierige vlucht gehad naar Nederland waar we 8 uur later zijn aangekomen. Toen was in Nederland overigens al weer zondagochtend 09:00 uur, dus het heeft ons weer 6 uur tijd gekost helaas. En nu zijn we inmiddels al weer 3 dagen verder, heeft Danny er al weer 3 werkdagen opzitten en sloot Anja haar eerste werkdag vandaag af. Kortom: terug in het echte leven. Maar we hebben enorm genoten van deze speciale reis, hebben zoveel bijzondere en mooie dingen (en mensen) gezien en kunnen iedereen die iets soortgelijks zoekt Cuba van harte aanraden. Iedereen die de blog gevolgd heeft: onze dank en we hopen dat jullie de foto's en de verhalen leuk hebben gevonden en wij sluiten af met de wens om ook volgend jaar weer een mooie reis te maken. Waarheen? We hebben nog geen idee, maar dat komt vanzelf. Tot gauw iedereen!!!!