Philadelphia, dag 1 + 2

25 mei 2017 - Philadelphia, Pennsylvania, Verenigde Staten

We zijn donderdagochtend vroeg opgestaan maar Anja voelde zich eigenlijk al vanaf woensdagavond niet zo lekker. Misselijk, last van haar maag etc. Dat zette zich 's nachts door en ze heeft de hele nacht ellendig wakker gelegen en last gehad van haar maag tot en met(heel veel) spugen aan toe. Heel vervelend, zeker nu we de reis naar Philadelphia moesten maken. Maar helaas, we hadden geen keus en we hebben de metro gepakt richting de Amtrack, de beroemde zilveren trein de stad uit. Anja heeft zich erg rustig gehouden en moest ook in de trein weer vaak naar het toilet maar we hebben het gehaald en na vanaf het treinstation een taxi te hebben gepakt arriveerden we om 16:00 uur in ons hotel. Daar is Annie meteen weer naar bed gegaan dus helaas was dit een verloren dag. Op zich niet zo erg, want een beetje rust kon ik ook wel gebruiken en hopelijk voelde ze zich snel weer beter. In de avond heb ik even bij een dichtbij supermarktje wat snel-naar-binnen-gooi voedsel gehaald en ben ik ook vroeg gaan slapen.

Vanmorgen voelde mijn lieffie zich al een stuk beter, al hoewel wat slap na een volledige dag zonder eten. We hebben in het hotel ontbeten en zijn daarna heel op ons gemak gewandeld richting de historische kern van de stad. Philadelphia is de stad waar in 1776 de Amerikaanse onafhankelijkheid is getekend en dat gebeurde in het toenmalige stadhuis, wat nu Independance Hall heet. Heel indrukwekkend om in dat bijna volledig originele gebouw te staan met daarin nog de oorspronkelijke inrichting zodat je een goed beeld krijgt hoe het er toen uit moet hebben gezien. Ook hangt daar (in een ander gebouw) de Liberty Bell, een hele oude bel die destijds geluid werd en die feitelijk beroemd is geworden doordat hij ooit eens gevallen is en nu een mooie bliksemschicht-achtige scheur heeft. Daarna hebben we nog een supermooie en oude kerk bezocht waar we in een bankje gingen zitten om naar de gids te luisteren. Datzelfde bankje bleek toevallig ooit 'bezit' te zijn geweest van George Washington. Toch bijzonder om op dezelfde plaats gezeten te hebben als de eerste president van Amerika. Het geheel was een mooie en leuke plek om te zijn en daarna zijn we de wijk eromheen nog even in geweest voor wat eten en drinken. Qua eten moeten we wel zeggen dat volgens ons Amerikanen een soort weddenschap hebben met elkaar om zo snel mogelijk zo dik mogelijk te worden met zijn allen. Alles is even groot en vet en dingen die al vet genoeg zijn (zoals patat met mayonaise en ketchup) wordt extra vet gemaakt door er gesmolten kaas over heen te gooien. Eigenlijk gooien ze overal gesmolten kaas over en hoewel ik zeker in de (schoon) familie de naam heb om erg van vet eten te houden is me dat ook net even té. Natuurlijk heb ik wél een originele Philly Cheesesteak gegeten. Na de grote steden maar weer wat gezonder gaan eten dus. Verder lekker in een Iers café gezeten met een Irish Pie en een paar biertjes, dus lekker relaxed. Nu zijn we redelijk vroeg weer in het hotel want we hebben best weer veel gelopen (18000 stappen volgens de stappenteller) en morgen gaan we daadwerkelijk met de auto verder. Om 10:00 uur halen we op het treinstation de auto op en vertrekken we naar Washington, wat een stuk is van 290 kilometer ongeveer. Daarover later meer, nu iedereen weltruste en tot morgen!

1. Claudia:
    28 mei 2017
    Wat vervelend voor je Anja dat je je zo but voelde maar fijn dat je weer wat was opgeknapt de volgende dag!