Amsterdam, naar huis

9 juni 2017 - New York City, Verenigde Staten

En dan nu toch echt het laatste verslag. Vanmorgen zijn we rond 08:00 uur opgestaan. Omdat we de koffers al bijna geheel hadden ingepakt hoefden we er alleen nog het laatste in te doen en waren we klaar voor vertrek. Na het ontbijt hebben we alle bagage in de auto geladen en mochten deze gelukkig nog even in de garage van het hotel laten staan. Met de achterzijde stijf tegen de muur geparkeerd zou dat moeten lukken tegen diefstal. Daarna zijn we lekker op pad gegaan richting de winkels rondom Brooklyn om daar nog even wat rond te kijken, wat te eten en te drinken en gewoon de tijd te doden tot het tijd werd om écht te vertrekken. Na een lange wandeling van een uur kwamen we in het centrum van Williamsburg aan en hebben we daar nog een kof koffie genomen met een groot stuk taart. Erg lekker en het was ook een prachtige winkel. Na de lange wandeling zijn we uiteindelijk terecht gekomen op een piepklein strandje aan de East River van waaruit we een schitterend uitzicht hadden op het Manhattan aan de overkant. Erg fraai en een mooie plek dus al met al hebben we daar zeker wel een uurtje gezeten. Blikje drinken erbij, mooi uitzicht, super lekker weer: helemaal prima. Daarna zijn we teruggelopen naar het hotel, waar we rond 14:00 uur waren. Alles in de auto en op weg naar de luchthaven. Dat was nog wel een gedoe qua file en zo maar we hadden tijd zat en het ging al met al toch nog wel voorspoedig. Vooral dat auto inleveren bij Avis: je rijdt een enorm parkeerterrein op, geeft je sleutel aan een medewerker en klaar ben je. Helemaal prima. Met een soort van zweeftrein zijn we vervolgens getransporteerd naar terminal 7 van British Airways waar we door de douane gingen en waar ik nu (bij de McDonalds, ik beloof in Nederland mijn leven te beteren) dit laatste verslag aan het schrijven ben. Onze vlucht vertrekt om 19:00 uur (dus nog dik 2 uur wachten) en als het goed is haalt Dave ons op Schiphol op. Aankomst 10:40 uur zaterdagmorgen. Uiteindelijk kwamen we 4 minuten eerder aan dan gepland maar duurde het vanwege enorme drukte op Schiphol nog dik een uur om überhaupt door de douane heen te komen. Daarna heeft Dave ons inderdaad snel naar huis gebracht en waren we weer thuis.

Nogmaals onze hartelijke dank iedereen voor het volgen van onze blog. Het was een heerlijke vakantie en het daardoor nog leuker dat jullie er zo een beetje bij waren. Tot gauw weer tot ziens 'live' in Nederland

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Claudia:
    12 juni 2017
    Lieve Anja en Danny, wat een ongelofelijke prachtige belevenis moet dit voor jullie zijn geweest! En, mijn god, die taartenwinkel!!
    Ik ga jullie snel zien en wil dan nog veel over jullie reis persoonlijk horen. Veel liefs en dikke kus