De dag die niet helemaal ging zoals verwacht

4 juni 2017 - Springfield, Massachusetts, Verenigde Staten

Vandaag bij hoge uitzondering breng ik (Anja) verslag uit van deze dag, Danny is er beter in maar hij was vanmorgen al snel klaar met de dag. De dag begon met een prima ontbijtje bij het hotel waar we hadden overnacht. Het weer was inderdaad zoals voorspeld somber en er viel regen of motregen,ik denk dat Danny toch stiekem had gehoopt op mooi weer zijn humeur was dus een beetje als het weer. We hoopten beiden dat het in de loop van de dag zou opknappen maar dat was niet het geval. We besloten om het stadje Kingston in Canada met ons bezoek te vereren maar dit stadje was net als het weer grijs en somber en er viel werkelijk niets te beleven. Voorbij dit inspirerende stadje was wel een outlet mall, dat was een goed alternatief met dit weer bedachten we beiden. Helaas had deze outlet net als het stadje zijn beste tijd gehad, de helft was gesloten en de paar winkels die er nog zitten kunnen ook beter sluiten. We hebben toen  maar besloten om meteen door te rijden naar de stad Albany in Amerika, we hadden inmiddels wel door dat het weer niet veel beter zou worden. Bij de Amerikaanse grens aangekomen hadden we uiteraard de verkeerde rij die zo ongeveer 3x zo lang duurde als de andere rij, maar het is gelukt en gelukkig mochten we Amerika weer in. Na een uur of 2 kwamen we aan in Albany, volgens wikipedia was deze stad gesticht door Hollanders om handel te drijven met pelsjagers, de Engelsen hebben deze nederzetting op ons veroverd na 60 jaar. Het stadje zag er in de verte veelbelovend uit, we besloten om eerst een motel of hotel te zoeken. We vonden als snel een motel eenmaal binnen hadden ze gelukkig een kamer voor ons en de prijs was laag, wat een geluk (dachten we). Toen we de auto wegzetten stonden er borden dat parkeren op eigen risico was. Binnen in het motel op weg naar de kamer zag het er allemaal wel wat gedateerd uit maar ach het was maar voor 1 nacht. onderweg hingen er borden dat je niets onbeheerd achter moest laten, ook dat was voor eigen risico (???). In de kamer bleken er 2 bedden te zijn en op 1 van de bedden lagen de vieze lakens nog en de rest zag er ook vies uit. Op weg naar de receptie om dit te melden kwam een man uit de kamer tegenover ons, deze leek zo weggelopen van een serie over een drugsverslaafde drugshandelaar. In de rest van het motel liepen ook dubieuze figuren rond, het leek wel een afwerkplek voor prostituees, ik dacht dat mijn fantasie op hol sloeg. We kregen een andere kamer toegewezen gelukkig dichter bij de receptie, deze kamer stonk ontzettend naar sigaretten rook en daar zagen we een bord op de deur dat we voor onze eigen veiligheid beter de deur 's nachts op het nachtslot konden doen,oké...help??? We besloten om de stad Albany in te gaan en pas laat weer naar het hotel te gaan. In het centrum van de stad aangekomen bleek deze stad niet te zijn wat we dachten. Vergane glorie en er liepen heel veel erg vage mensen rond. Op dat moment hadden we beiden iets van spullen pakken en wegwezen dan maar 70 euro voor niets betaald, het was een heel fout motel. We hebben de spullen gehaald uit het hotel en zijn de stad uitgevlucht. We besloten  richting Boston te gaan maar kwamen er na een kwartier achter dat we de verkeerde Boston volgde, we reden in de richting waar vandaan we net kwamen. Gelukkig is het goedgekomen en zitten nu in een heerlijk grote en schone hotelkamer in Springfield en Danny is ook weer vrolijk. Morgen gaan we naar Boston!!!

1. Ilone en Ton:
    5 juni 2017
    Hallo daar !!
    Jeetje jongens wat een avontuur.
    Gelukkig alles goed gegaan.
    Geniet nog lekker van de rest van de reis.
    Wij zijn druk met dingen uitzoeken,en plannen van de schilder ed.
    Ook leuk !
    Dikke kus van ons !!
  2. Anja:
    5 juni 2017
    Wij gaan nog even genieten en jullie veel succes met al het geregel xxx
  3. Claudia:
    7 juni 2017
    . Op het moment vreselijk natuurlijk, maar achteraf wel weer een bijzonder verhaal om na te vertellen! En Annie, jij schrijft ook super leuk hoor en ook bij jou verhaal krijg ik er levende beelden bij. Xxx