Toronto

3 juni 2017 - Toronto, Canada

Vanmorgen hebben we met pijn in ons hart afscheid genomen van Niagara Falls. We vonden het plaatsje heel prettig met veel te doen en te beleven maar raakten vooral direct verslaafd aan de watervallen. Iedere keer dat we ze zagen, en dat was bijna de hele dag, bleven ze prachtig. We zijn er met de auto nog even langs gereden na het ontbijt en zijn toen op weg gegaan verder Canada in. Het plan was om uiteindelijk uit te komen in Kingston aldaar, wat aan het einde van het grote Ontariameer ligt. Onderweg kwamen we langs de plaats Toronto, de allergrootste stad van Canada, en dat konden we natuurlijk niet zomaar voorbij rijden. We hebben de auto in het centrum in een parkeergarage gezet en zijn even lekker de stad ingegaan. We hebben er wat rondgelopen en vervolgens heerlijk een terras opgezocht voor een biertje met de Amerikaanse/Canadese variatie op bitterballen: kippenvleugeltjes. Een zeer leuke, relaxte en leuke stad al hebben we er in die paar uur dat we er zijn geweest natuurlijk nog maar een glimp van gezien. De stad ligt aan het meer gebouwd en vanwege het weer, het was zeker 26 graden, zijn we toch nog maar een anderhalf uur lekker aan het water gaan zitten waar er lekker gras was en het ook iets koeler was. In Toronto hebben we bij een grote supermarkt eten gekocht om te kunnen picknicken en dat hebben we vervolgens bij een recreatieterrein zo'n 60 kilometer buiten Toronto heerlijk bij het meer opgegeten. Helemaal prima. Daarna hebben we nog een stukje doorgereden en we zitten nu in een klein plaatsje (Trenton) precies tussen Toronto en Kingston in. De weersvoorspellingen voor morgen zijn niet al te best dus als het mooi is (en blijft) gaan we vanaf Kingston terug naar Amerika om daar een natuurpark te bezoeken, anders zoeken we waarschijnlijk een outlet voor wat simpel shopwerk. Je moet toch wat tenslotte. We zien het wel. Iedereen weer weltruste en tot morgen.