Niagara Falls, dag 1 + 2

2 juni 2017 - Niagara Falls, Canada

Jullie hebben lang moeten wachten op een nieuw reisverhaal van ons. Omdat we inmiddels 2 volle dagen in Niagara Falls verblijven leek het me handiger om alles dan maar in 1 keer te vertellen. Sorry pa en ma voor het lange wachten, maar we zijn er weer.

Gisteren zijn we vanaf Binghamton het laatste stuk gaan rijden richting de Niagara watervallen. Dat was nog een stuk van 230 mijl, zo'n 360 kilometer. We hadden een mooie rustige snelweg, lekker weer en dat ging dus allemaal als een zonnetje. Rond 12:00 uur waren we bij de Amerikaans-Canadese grens en zijn die vlot overgestoken. De Niagara watervallen liggen namelijk precies op de grens tussen beide landen. Links heeft Amerika er het plaatsje Niagara Falls gebouwd, rechts hebben de Canadezen hetzelfde gedaan (ook met dezelfde naam). Beide plaatsen zijn door 2 bruggen met elkaar verbonden. Alle hotels en feitelijk ook alle gezelligheid zit aan de Canadese kant, dus daar hadden wij ook ons hotel. Men heeft er een stadje gebouwd die te vergelijken is met Las Vegas: grote hoge hotels met heel veel casino's, restaurants, etc. Vanaf al heel ver zagen we in de verte al een soort van wolk die leek op rook maar die later de waterdamp van de watervallen bleek te zijn. Er zijn er feitelijk 3: de American Falls, de Breidel Veils Falls (allebei aan de Amerikaanse kant) en de Horse Shoe Falls aan de Canadese kant. Ze liggen feitelijk midden in de stad en ze waren al direct zichtbaar toen we vanaf de douane de brug af kwamen rijden. De 3 watervallen samen zijn één van de 7 wereldwonderen en dat is volkomen terecht: ze zijn zo vreselijk prachtig, vooral de Horse Shoe Falls. Die zijn in een hoefijzervorm en enorm lang (breed) met een verschrikkelijke berg water die daar per minuut vanaf loopt. Werkelijk zo fraai en zo indrukwekkend, we konden (en hebben dat ook gedaan) uren naar kijken. Na het inchecken in het hotel bleek dat we op de 10e verdieping zaten en hadden we vanuit onze hotelkamer gewoon uitzicht op deze Horse Shoe Falls, erg mooi. We hebben ons direct verdiept in de bezienswaardigheden rondom de waterval en hebben een kaart gekocht waarmee we 4 dingen konden doen + 2 dagen openbaar vervoer. Dat laatste was makkelijk maar niet erg noodzakelijk, want het plaatsje is maar klein en is loopbaar maar ach, toch handig. We zijn allereerst doorgelopen naar activiteit nummer 1: een tocht met een boot richting de grootste waterval om deze vanaf het water van dichtbij te zien. Gewapend met een mooie regenponcho (die ons inmiddels goed beginnen te staan) voer het schip richting de waterval en komt daar voor het gevoel bijna té dicht bij. Dat valt achteraf wel mee maar het gevoel om er zó dicht bij te zijn en ook zó nat te worden van het spattende water is onbeschrijfelijk. We hebben wel wat filmopnamen getracht te maken maar ook de camera en mobiele telefoon werden nat dus dat werd niet echt een verschrikkelijk succes. In ieder geval een onvergetelijke ervaring. Na de boottocht hebben we wat gedronken en nog wat rondgelopen. Daarna hebben we gegeten in een Italiaans restaurant (in het hotel) en zelfs nog even wat gegokt in het casino (ook in het hotel).

Vandaag zijn we na het ontbijt eerst met de bus naar de watervallen gereden. Daar hebben we eerst een 4D-film van het ontstaan ervan gezien (een 3D-film + speciale effecten met rook en water). Grappig. Daarna hebben we een tocht gemaakt achter de grote waterval waar je dus het water voor je ziet vallen. Best heel indrukwekkend en ook weer een evenement waar je zeiknat van werd. Dit keer hadden we gele poncho's hahaha. Tot slot hebben we de bus gepakt verder de rivier af waar we met een lift en een houten looppad vlakbij de rivier konden lopen. Daar stroomt de Niagara zo verschrikkelijk hard dat tot op heden maar een handjevol mensen het aangedurfd hebben deze te bevaren en nog veel minder mensen dit overleefd hebben. Zeer indrukwekkend. De middag hebben we verder in ledigheid doorgebracht: lekker gelegen in het zonnetje in een parkje, wat gegeten en gedronken, even terug naar de hotelkamer en zojuist wederom gegeten, het vrijdagavond vuurwerk gekeken en nu de blog afmaken. We hebben een heerlijke tijd gehad in Niagara Falls en morgen gaan we er weer vandoor. Tot gauw weer iedereen!!!

1. Claudia:
    7 juni 2017
    Wat een prachtige ervaring moet dit weer zijn geweest en op de foto is het al super, dus laat staan in het echt! Weer heel veel plezier verder! Xxx