New York, dag 4

22 mei 2017 - New York City, Verenigde Staten

Helaas, vandaag regende het inderdaad pijpenstelen. We hadden nog 1 buslijn te gaan met onze hop-on-hop-off tour en vanuit het hotel zijn we na een kort ontbijt bij een plaatselijke deli richting de bushalte gelopen. Die bevond zich vlak naast het American Museum of National History. Inmiddels was de regen overgegaan in stortregen en we besloten om toch maar even het museum in te gaan om te zien of dat wat was. Dat bleek zo te zijn: men heeft daar een collectie van opgezette dieren die bijna alle dieren die er zijn omvat en daarnaast een volledige verdieping met dinosaurus skeletten. Het museum is gebruikt in de films 'Night in the Museum' waarin alle opgezette dieren tot leven kwamen. Daar konden we dus prima terecht en dat hebben we dan ook maar gedaan. Al met al hebben we toch zo'n 5 uur in het museum doorgebracht. Na het museum zijn we naar de bushalte van de zogenaamde blauwe lijn gelopen, maar toen de bus aankwam bleek a) er nog alleen nog plek buiten bovenop de bus te zijn en b) het nog steeds te regenen. Dat was dus wat minder, maar met een gratis ter beschikking gestelde poncho kwam het toch wel goed en hebben we uiteindelijk redelijk droog nog Times Square weer bereikt (het beginpunt van alle bussen). Daar kwam Anja op het idee om te zien of er nog kaartjes beschikbaar waren voor één van de musicalvoorstellingen op Broadway die daar verkocht worden. Dat bleek zo te zijn en we hadden zelfs nog keus. We hebben gekozen voor een voorstelling van Miss Saigon, voor de kenners onder ons: het verhaal van een Amerikaanse soldaat en een Vietnamees meisje met de beroemde helikopter-scene. De voorstelling begon een anderhalf later al dus we zijn even snel McDonalds ingerend voor wat te eten en zijn daarna (inmiddels was het weer droog en zelfs meteen weer lekker) op ons gemak naar het theater gewandeld. Hoewel ik zelf niet zo'n erge musical-fan ben moet ik eerlijk zeggen dat de show echt heel goed was en het is natuurlijk best een belevenis om een Amerikaanse show te zien op Broadway, feitelijk de plek waar musical is uitgevonden. Ook leuk trouwens dat het publiek zo'n beetje uit de hele wereld komt daar. Na de musical zijn we naar de metro gelopen en lekker naar het hotel gegaan waar we natuurlijk net als jullie de gebeurtenissen in Manchester vernamen. Het blijft bizar dat dat iedere keer gebeurd en dat je feitelijk alsof er niets gebeurd is een leuk reisverhaal mag schrijven. Maar goed, we moeten er ons niet door laten afschrikken. Morgen (eigenlijk weer vandaag want gisteren schrijf ik vandaag en vandaag is eigenlijk gisteren, snappen jullie het nog?) gaan we de laatste echte dag in New York in. Op het programma staan Little Italy, Soho, Chinatown en we willen graag nog een wolkenkrabber in. Daarover morgen meer, vanuit hier iedereen van harte gegroet en geniet van het mooie weer in Nederland. Hier blijft het helaas bewolkt (maar droog!). Tot morgen....

Oh ja: hieronder staan steeds 4 foto's. De rest vindt je in het mapje 'foto's' aan de bovenzijde van de pagina, voor degene die dat nog niet had ontdekt