New York, dag 1

19 mei 2017 - New York City, Verenigde Staten

Zo, daar zijn we dan. Gelegen op het bed in een nette maar hele kleine hotelkamer vlakbij Central Park. We zijn gearriveerd in New York! Vanmorgen zijn we om 03:45 opgestaan om snel te douchen en aan te kleden. De koffers stonden al klaar en om 04:30 zijn we door Jeff (nog onze dank!!) weggebracht naar Schiphol. De vlucht ging pas om 07:45 maar door de enge verhalen voor enorme wachttijden zijn we toch maar vroeg gegaan. Dat bleek niet nodig: het was rustig en binnen een half uur hadden we eigenlijk alle belangrijke zaken al achter de rug en zaten we om 05:30 lekker bij de McDonald's. Eerst vlogen we naar Londen om vandaar uit over te stappen op een groter toestel naar New York. Dat was wel even een dingetje, want voor die overstap hadden wij een (dachten wij) een riante tijd van 1 uur en 40 minuten maar met wat vertraging en het feit dat de aansluiting in een andere terminal was moesten we zowat nog rennen. Maar gelukt en geregeld gelukkig. Rond 12:00 uur zijn we geland (bij jullie dus 18:00 uur) en begon het lange wachten bij de Amerikaanse douane. Wat zijn die gasten lastig en traag zeg. Uiteindelijk mochten we na bijna anderhalf uur wachten toch het land in en zijn we met een van te voren geregelde bus het laatste stuk richting de stad gegaan. We weten nu meteen dat het rondom New York zeer druk is op de wegen want het schoot voor geen meter op en uiteindelijk waren we pas om 16:30 uur (inderdaad 4,5 uur ná het landen) pas in het hotel. We hebben even geslapen, net wat gegeten en gedronken en gaan zo lekker weer slapen, want het was best een lange dag zo. Morgen gaan we New York lekker verkennen en komen wij bij jullie terug. Tot morgen!!!!

1. Marjan:
    20 mei 2017
    Hallo allebei het eerste verhaal al gelezen Danny van harte gefeliciteerd van ons allemaal . Jarig op je eerste vakantie dag heel veel plezier samen liefs van ons .
  2. Ilone en Ton:
    Hey vriendjes,
    Lekker op plaats van bestemming.
    Nu lekker kuieren door New York.
    Danny van harte gefeliciteerd hele fijne dagen daar.
    Dikke kus van ons.
  3. Elly van Toorenburg:
    Goedemorgen wereldreizigers!
    Danny van harte gefeliciteerd, we zullen er 1 of twee op je drinken. Gelukkig veilig aangekomen in het land van de onbegrensde mogelijkheden en nu dus in de Big Apple.
    Wandelschoenen aan en op ontdekkingsreis. Oh ja en Bloomingdales heeft een sale!
    Veel plezier!
  4. Elly van Toorenburg:
    20 mei 2017
    Daar ben ik weer, als jullie nog zin en tijd hebben?
    Maar de lekkerste hamburgers scoor je bij Shake and Shack op West 36 St.
  5. Marc en Martien:
    20 mei 2017
    Hier ben je nog jarig dus happy birthday Danny!
    Die vreselijke wachtrij bij de douane en de drukte op de weg richting de stad klinken helaas bekend. Gelukkig is dat heel anders als je eenmaal in de stad bent. Geniet er van!
  6. Anja & Danny:
    21 mei 2017
    Dank iedereen voor de leuke reacties vanwege mijn verjaardag!!! Het is inderdaad best leuk om hier jarig te zijn, al is een feestje met de familie ook altijd prima hoor. Het zal bij jullie nu rond 01:00 uur zijn dus in plaats van een groeps-whatsapp doe ik het maar even hier :) Het reisverhaal volgt later deze dag!!! Kus iedereen van ons....