Blueridge Mountains, dag 2

30 mei 2017 - Front Royal, Virginia, Verenigde Staten

Vanmorgen zijn we wederom om 08:00 uur opgestaan, het wordt een soort gewoonte en na het typen van het reisverhaal van gisteren zijn we op pad gegaan. De eerste stop was een Walmart vlakbij voor wat ontbijt & lunch artikelen (broodjes, ham, kaas, een paar muffins etc.) want vandaag stond The Blue Ridge Parkway op het programma en we wilden goed beslagen ten ijs komen. De weg is eigenlijk 755 kilometer lang en loopt in totaal door 5 staten maar het mooiste stuk is 451 kilometer lang en bestaat eigenlijk alleen uit weg met daaraan watervallen, meren, vergezichten, mooie natuur, picknick plaatsen, kampeerplekken etc. De weg is volgens Wikipedia de mooiste in heel Amerika, met wellicht route 66 als goede 2e. De gehele 451 kilometer rijden hebben we natuurlijk niet gedaan. We zijn er op gegaan vlakbij Lexington waar we sliepen om vervolgens de weg naar het noorden te nemen. De eerste 50 mile (ongeveer 75 kilometer) heet de weg The Blue Ridge Parlkway, daarna gaat ie over in Skyline Drive die minstens net zo mooi is, maar waarvoor betaald moet worden. Die hebben we ook helemaal afgereden, waardoor we uiteindelijk 275 kilometer van de weg hebben gezien. En inderdaad: hij is werkelijk prachtig. Zeer hoog over de bergtoppen heen voert hij met prachtige vergezichten, een prachtig meer onderweg, rotspartijen en bijna elke kilometer wel een parkeerplaats om van het uitzicht te genieten. We zijn de weg op gereden rond 11:00 uur en uiteindelijk waren we er vanaf om 19:00 uur dus dat was best een tijd in de auto, Maar het volledig waard. Onderweg hebben we helaas weer geen beren gezien, maar wel herten, een grote zwarte slang (geen type tuin), de gebruikelijke eekhoorns en een kalkoen. En een platgereden wasbeer, telt dat ook? De kampeerterreinen die we tegenkwamen waren ook werkelijk prachtig: midden in de bossen aan een meer met een kampvuurplaats, een aparte forellen visvijver, alle voorzieningen én de mogelijkheid beren te spotten. Als we ooit eens terug gaan huren we een camper en gaan we daar staan. In de middag hebben we nog een uurtje bij een werkelijk prachtig meer gezeten waar je ook kon zwemmen en als we de tijd zouden hebben gehad waren we daar de hele dag gebleven. We hebben daar ook lekker onze gekochte broodjes opgegeten en genoten van de zon. Alles bij elkaar weer een heerlijke relaxte dag in/met de auto die we morgen zo weer over zouden doen. Nu zijn we neergestreken in wederom een motel in het plaatsje Front Royal. Een plek van niets maar er is een bed, wifi en een douche dus we redden ons volledig en morgen gaan we richting Lancaster alwaar we het Amish-volk gaan bekijken. Slaap lekker iedereen (het is 03:43 als ik dit typ dus ik doe heel zachtjes) en tot morgen.

1. Maria:
    31 mei 2017
    lieve Anja en Danny, wat een heerlijke vakantie hebben jullie, geniet ervan.
    de stukjes zijn heel leuk om te lezen en mooie foto's.
    veel liefs, Maria