Cuba 2018: de voorbereidingen

29 oktober 2018 - Amsterdam, Nederland

We gaan weer op vakantie!! Na onze avonturen in Amerika werd het dit jaar tijd voor een nieuwe mooie reis en de keuze is gevallen op Cuba. Eigenlijk wilden we naar Indonesïe maar we hoorden dat Cuba tussen nu en een jaar of 2 mogelijk volledig onder de voet gelopen zal gaan worden door hordes Amerikanen die met cruiseboten naar het eiland komen. Dit omdat de handelsverboden bijna afgelopen zijn en hoogstwaarschijnlijk niet worden gehandhaafd. Nou ja, dan is het wachten natuurlijk op vestigingen van de McDonalds en Starbucks en dat is dan het einde van het authentieke eiland die het nu nog (overwegend) is. Dan toch maar naar Cuba, Indonesïe komt de volgende keer wel weer. De inentingen zijn gehaald, alles is geboekt, betaald en geregeld en we zijn er klaar voor. Nog 4 daagjes werken en dan is het: VAKANTIE. We kunnen bijna niet wachten.

Aan iedereen die onze belevenissen wil volgen wel een kleine waarschuwing. Er is op Cuba bijna geen werkend internet te vinden dus we zulken hoogstwaarschijnlijk meerdere dagen offline zijn. Geen paniek, we melden ons vanzelf weer. In dat licht bezien zou een Starbucks dan ineens weer wél handig zijn hahaha.

Dit bericht is om de start van de blog in te luiden; het daadwerkelijke reisverslag volgt aanstaande zaterdag....

1. Marc Tibbertsma:
    2 november 2018
    Leuk. Veel plezier lieve broer en schoonzus.
  2. Pa en ma:
    4 november 2018
    Hoi Anja en Danny, hierheen berichtje van pa. Zijn jullie goed aangekomen?
  3. Anja:
    5 november 2018
    Hoi lieve pa, ja we zijn goed aangekomen. We hebben nu eindelijk iets van internet 😁😘.