Zeventiende dag in Cuba, maandag 19 november 2018

19 november 2018 - Varadero, Cuba

Om 6 uur opgestaan en alles ingepakt. Ivan, onze taxichauffeur van gisteren zou ons om 7 uur ophalen en om 5 voor 7 belde hij al keurig aan bij ons verblijf. Helemaal goed geregeld dus. Daarna richting het busstation, waar de bus om 07:40 zou vertrekken. We namen afscheid van Ivan en ik daarna ook van Anja, want die besloot ineens met haar goede plaatsbepaling om de drukke weg over te steken met haar koffer en daar verder te gaan lopen. Terwijl we natuurlijk al aan de goede kant naast het busstation stonden. Dat was weer erg grappig. Op het busstation ervoeren we feitelijk onze eerste echte vertraging op Cubaanse leest want de bus vertrok uiteindelijk pas om 08:45 uur. Om 13:00 uur kwamen we aan op het busstation te Varadero en hebben we van daaruit een taxi genomen om 20 kilometer verder op in ons resort aan te komen. Dat heet El Patriarca en bevindt zich op een hele smalle landtong helemaal aan het einde. En is helemaal geweldig. Overal super mooie bungalows, all inclusive en omdat het hotel volledig vol zit kregen we nog een gratis upgrade naar een nog mooiere kamer die ook nog eens vlakbij zee is. Echt heel erg luxe en heel mooi. Overal restaurant, bars, een enorm zwembad met de bar in het water midden in en ik denk dat we ons hier de komende 6 dagen prima gaan vermaken. Inmiddels doet de laptop het weer en heb ik nu alle ontbrekende dagen zo netjes mogelijk teruggehaald uit het geheugen. Er worden (als internet het doet) straks dus 3 dagen in één keer neergezet, inclusief de meeste foto’s. Van ons huidige verblijf hebben we nog geen foto’s gemaakt, die komen dan weer morgen. Voor nu welterusten iedereen (het is tenslotte al weer 01:00 bij jullie als ik dit in Word typ en ongetwijfeld al ruim 03:00 uur als we online gaan) en tot gauw weer.

1. Truus:
    20 november 2018
    Wat een prachtige reis en wederom een leuk verslag. Geniet van jullie vakantie 😎😎😎
  2. Mieke Laurent:
    20 november 2018
    Heel erg genoten van jullie leuke verslagen. Vond het al jammer dat ik de laatste dagen niets meer zag verschijnen, maar ja, internet... Het leuke is vooral dat ik exact dezelfde route (én uitstapjes) in gedachten heb voor ons gezin. Wij gaan nl. in april 2018 naar Cuba. Vliegticket ook naar Varadero en dan dezelfde route als jullie. Zou ik eventueel nog wat praktische vragen aan jullie mogen stellen als jullie terug thuis zijn? Ik heb nog maar alleen het ticket geboekt. Verder niets. Nog veel strandplezier ginds!! Groetjes Mieke
  3. Anja & Danny:
    21 november 2018
    Ha die Mieke, vragen mogen altijd hoor. We komen zondag weer thuis en dan weten we ALLES van Cuba. Nou ja, een klein stukje dan......