Vijftiende dag Cuba, zaterdag 17 november 2018

17 november 2018 - Trinidad, Cuba

Gisteravond hebben we eerst een toertje gemaakt langs de inmiddels bekende cafés en andere plekken om even wat te drinken, inclusief de eeuwig fantastische trappen. Dat is eigenlijk gewoon de opgang van het grote plein naar het muziekgebouw erboven. Maar middenin is er een grote bar met een podium waarop iedere middag en iedere avond live-muziek te horen is. En alle treden van de trappen staan vol met stoeltjes. Overdag is het gratis, het luisteren dan (het bier natuurlijk niet) maar ’s avonds moet je 1 CUC entree betalen. Prima. Erna zijn we gaan eten bij een super leuk (en lekker) restaurant, Taverna La Boutija. Ook uit de gids en dat was de leukste tot nu toe. Heerlijke tapas gerechtjes, super goede live muziek en het geheel is ingericht als een soort piratenverblijf, inclusief personeel in soortgelijke kledij. Stijlvol zonder dat het carnaval wordt.  Toen maar besloten om ook zondag daar te gaan eten (sorry reservering). ’s Morgens hebben we weer lekker ontbeten en ondanks de bewolking toch besloten om naar het strand te gaan. In het centrum hebben we een prachtige blauwe oldtimer geregeld die ons naar het strand heeft gereden, alwaar we de rest van de dag heerlijk hebben gelegen. De zon was weer doorgebroken dus prima. Rond 16:00 uur zijn we vervolgens met een tegenpool van deze oldtimer terug naar huis gereden: een volledig doorgeroeste donkerbruine Lada uit de Sovjet-tijd met een chauffeur die het snelheidsrecord van die dag wilde verbreken. Ben niet gauw bang in een auto, maar hier waren we blij dat we er waren hahaha. In de avond hebben we lekker vroeg gegeten (dat moest ook wel, want we hadden vrijdag gezien dat tussen 19:00 en 21:00 uur werkelijk een enorme rij voor dit restaurant staat; blijkbaar waren we niet de enigen die het goed vonden. Erna nog wat koffie gedronken en toen naar ons verblijf, want morgen gaan we helaas weer weg: Santa Clara dit keer, dus iedereen weer tot gauw en hopelijk is daar weer internet voorhanden.