Viertiende dag Cuba, vrijdag 16 november 2018

16 november 2018 - Trinidad, Cuba

Gisteravond echt super lekker gegeten. Een heel mooi restaurant met overal kunst en antiek aan de muren en volgens de Lonely Planet (de reisgids die we bij ons hebben) met zeer goed eten. Dat klopte! Het was wel duurder dan de Cuba-standaard maar zeer luxueus en we hebben voor zaterdagavond maar weer gereserveerd. Daarna ons inderdaad het nachtleven in gestort. Zo heerlijk dat Trinidad, overal muziek en gezelligheid met als hoogtepunt de trappen waar bij het café middenin de hele avond diverse bands spelen. Biertje erbij en genieten. Super. En laat geworden, want half één pas in onze casa (poe poe hoor ik nu mensen denken hahaha). Vandaag zijn we met paard en wagen naar een tweede waterval geweest. Helemaal vanuit Trinidad 45 minuten rijden over (enorm) hobbelige weggetjes. En dan zó hobbelig dat ik me met 2 handen moest vasthouden om niet uit de wagen gegooid te worden bij sommige kuilen in de weg. Anja zat tussen mij en de bestuurder in en dat ging beter, Af en toe gingen we ook een rivier over (en dan niet via een brug) en schepte je weer 2 liter water in je slipper. Maar erg leuk, dat zeker. Einddoel: een drietal (kleine) watervallen met mogelijkheid om ook lekker te zwemmen. Wat we natuurlijk ook gedaan hebben. Heerlijk dat koude water na zo’n rit in de brandende zon. Onderweg worden de gebruikelijke koffie- en tabaksplantages weer aangedaan en was er ruimte voor een lunch. We hebben ons weer prima vermaakt. Rond 2 uur waren we weer bij het eindpunt van het paard & wagen maar moesten we zelf het laatste stuk de stad in lopen omdat dat te steil was voor het paard. Mazzelaar. Daarna volledig vies en onder de modder onder de douche gegaan. Nu weer frisch ende fruitig op het ‘internet’pleintje voor het verslag en daarna gaan we weer verder met de dag. Waarschijnlijk gaan we morgen nog een keertje naar het strand, maar dat zien we nog wel; voorlopig is het nog steeds 32 graden maar betrekt het wel een beetje, dus het zou best wel eens kunnen gaan regenen. We gaan het zien. Iedereen tot horens ziens en tot gauw!!