Tiende dag in Cuba, maandag 12 november 2018

12 november 2018 - Cienfuegos, Cuba

De 10e dag alweer. Het gaat weer snel maar omdat we zoveel zien en doen voelt het toch ook weer als langzaam. Vanmorgen hebben we heerlijk ontbeten in onze casa particular en wederom genoten van het heerlijke verblijf daar. Het is hier zo ontspannen en relaxt, we kunnen dit verblijf van harte aan iedereen aanraden. Om 08:00 uur stond netjes de taxi voor de deur. Een hele oude 6 keer overgeschilderde Kia die ons eerst naar een natuurpark 18 kilometer verder bracht. Daar gingen we in kleine bootjes richting een flamingo populatie. Prachtig mooie beesten in een groot meer rondom mangrovebomen, heel erg mooi. Het waren er een stuk of 50 maar volgens de gids komen er soms wel 1000 aldaar overwinteren. Met de bootjes zijn we weer teruggevaren om daarna nog een half uurtje door een mooi bos te wandelen met de gids. We hebben een kolibrie gezien, een dikke spin met harige poten (type tarantula maar dan minder gevaarlijk) en diverse mieren en termieten. Heel interessant en heel leerzaam. Na het bezoek zijn we met de taxi doorgereden naar het strand, Rancho Luna. Super mooi zand, rieten parasols en (waarschijnlijk omdat het maandag is) ook super rustig. Heerlijk op een ligbedje, een medewerker van een nabijgelegen restaurant die ons 2 drankjes kwam brengen, lekker geluncht, kortom een prima dagje. Om 5 uur kwam de taxi ons weer ophalen om ons weer naar huis te brengen. Daar even gedoucht, lekker gegeten en nu zit ik dit verhaal te typen op het dorpspleintje. Morgen gaan we naar de watervallen, waarmee een bezoek aan de Varkensbaai definitief van de baan is. Te ver gewoon. Tot morgen iedereen!!!