Negentiende dag in Cuba, woensdag 21 november 2018

21 november 2018 - Varadero, Cuba

We hadden gedacht niets meer te vertellen te hebben, maar dat bleek (gelukkig of juist niet voor jullie) niet het geval. Nadat we na het ontbijt lekker op ons gemak naar het strand gelopen waren om daar weer op jacht te gaan naar 2 ligbedjes (gelukt) zijn we even naar een nabijgelegen watersportcentrumdingetjestentje op het strand gelopen. Daar vandaan kon je een catamaran voor 2 personen nemen naar een koraalrifje zo'n 15 minuten varen uit de kust. Snorkelgekken als we inmiddels zijn hebben we dat gedaan. Erg leuke vaartocht op zo'n catamaran: het begon wat bewolkt te raken en te waaien en volgens de man van de boot zou dit wel eens de laatste kans deze week kunnen zijn. Dat zeggen verkopers van tweedehands auto's ook altijd, maar dit leek wel waar te kunnen zijn gezien de wolken in de verte. Heel snel zijn we met de boot richting het koraal gegaan en toen erin. En werkelijk: vonden we de vorige keer al indrukwekkend qua vissen, deze was echt geweldig. Enorme scholen gekleurde visjes om je heen, over je heen, overal. Je weet niet waar je moet kijken. Er lag ook een man in een duikpak in het water die voor 10 CUC (dat is 9 euro of zo) 40 foto's van ons onder water kon maken tussen de visjes. Omdat ik de onderwatercamera niet bij me had en sowieso nooit zulke mooie foto's kan maken vonden we dat een prima idee. De foto's worden om 19:30 uur in de hotellobby afgeleverd (hoe, geen idee: uitgeprint, op een stickie, via een internetverbinding, we zien wel) en die komen er later dus nog even bij. Na het snorkelen begon het zelfs een beetje te regenen dus we zijn naar de kamer gegaan, even omgekleed en gaan douchen. Daarna was de zon weer aangezet en hebben we een paar uur aan het zwembad gelegen. En nu dit verhaal typen in de lobby en wachten op de man van de foto's Met daarna eten en de rest van de avond. Als de foto's er zijn geven we een seintje. Slaap lekker iedereen.

1. Claudia:
    23 november 2018
    Lieve Anja en Danny. Inmiddels al jullie verhalen gelezen en de foto's bekeken. Wat een heerlijke vakantie weer zeg!!! Nog heel veel plezier de laatste dagen en dikke kus van Claudia
  2. Truus:
    25 november 2018
    Alweer een leuk verslag . Geniet nog een paar dagen xxx