Elfde dag in Cuba, dinsdag 13 november 2018

13 november 2018 - Cienfuegos, Cuba

Het wordt definitief geen Varkensbaai. Een verplicht bezoek aan Cuba, maar ja dat hadden we (ik) even anders moeten plannen dan. Volgende keer dan maar. Vanmorgen zijn we weer lekker gaan ontbijten om daarna om 09:00 uur opgehaald te worden. Reisdoel: El Nicho, een waterval zo’n 50 kilometer naast Cienfuegos. Per taxi hebben we de erg mooie rit gemaakt naar de waterval om daar vandaan met een bijzonder klimmend pad te voet omhoog te gaan. Heel erg mooi. Prachtige kleine en grote watervallen met als kers op de taart de mogelijkheid tot zwemmen in het allerbovenste bassin. Heerlijk koud helder water met prachtige natuur om je heen en een natuurlijke waterval als een soort zwembadattractie ernaast. Super. Na een 3 kwartier zwemmen zijn we weer rustig naar beneden gewandeld (Danny zijn maag is een beetje van slag). Overal stroompjes, beekjes, vogels en prachtige planten. Zo een verschrikkelijk mooi land is dit. Eenmaal op de parkeerplaats aangekomen hebben we de tocht per taxi weer terug gemaakt en waren we rond 13:00 uur weer in onze kamer. Daar even geluierd, wat anders aan en nu zitten we heerlijk in de schaduw van een grote boom dit verslag te typen en contact te houden met het thuisfront (Jeff: van harte gefeliciteerd met je vrachtwagenrijbewijs, heel snel gedaan, trots op je!!!). Vanavond eten we maar weer in ons verblijf (want prima eten) en morgen gaan we rond 11:40 uur per bus naar de laatste grote stad: Trinidad. Mocht er vanavond nog wat het vermelden waard zijn dan melden we ons vanzelfsprekend nog even.

1. Truus:
    14 november 2018
    Wat een prachtig land en als ik het verslag lees is het net of ik erbij ben. Nog fijne dagen xx